گزارش برنامه غار بورنیک

تاریخ اجرا: جمعه 89/2/31

سرپرست برنامه: جناب آقای مهدی بابایی

نفرات شرکت کننده:

خانم ها: صونا تیموری، مرجان گلپری، فاطمه محمدیان، نسترن افشار، نگین کریمی، لیلا مشرف و نیلوفر افشار

آقایان: حسن سرهنگیان ، حسن باقرزاده ، مهدی کاشفی، علی رضا مرتضوی، صدرا آذرمهر(مهمان)، محمد مهدی نظری و مهدی کرمی

نوع برنامه: غار نوردي

هزینه برنامه: نفری 6000 تومان

راه ها و امکانات دستیابی به منطقه :

جاده فیروزکوه، 8 کیلومتری فیروزکوه، بعد از تونل پنجم، روستای هرانده

لوازم مورد نیاز:

کلاه کاسک، بادگیر، هدلمپ با باتری اضافه، دستکش ، لباس اضافه

گزارش برنامه (  نام گزارش نویس : خانم نیلوفر افشار   تاریخ تنظیم :  89/03/3  )

طبق برنامه ساعت 6:20 روز جمعه از میدان قدس ، روبروی شهرداری با یک مینی بوس به سمت روستای هرانده حرکت کردیم . در ساعت 9  به منطقه رسیدیم . هوا بسیار مطبوع و آفتابی بود . قرار برای بازگشت مینی بوس ، حدود ساعت 17تنظیم شد و گروه به سمت غار بورنیک (برونیک) حرکت نمود . مسیر حرکت در راستای رودخانه و به سمت غرب بود . مسیر اطراف رودخانه ، کاملا سرسبز و باغ های زیادی در آنجا وجود داشت . بعد از حدود یک ساعت ، بالای تپه ای که در سمت غرب وجود داشت ، رفتیم که دارای مسیر پاکوب بود و شیب متوسطی داشت . سپس به دهانه غار رسیدیم . حدود 20 دقیقه صرف تعویض لباس و صرف صبحانه شد و ساعت 11:20 بعد از شنیدن توضیحات سرپرست ، حرکت به داخل غار آغاز شد . غار بسیار زیبا بود . در ابتدای غار ، پله های زیادی وجود داشت . غار دارای سقف بسیار بلندی می باشد و بر روی دیوار آن ، فلش هایی وجود دارد . فلش های قرمز ، نشان دهنده مسیر رفت و فلش های سفید ، نشان دهنده مسیر برگشت می باشد . پیمایش غار نسبتا آسان بود . فقط 2 قسمت از مسیر دست به سنگ بود . بعد از حدود 5/1 ساعت پیمایش ، به حفره ای رسیدیم به طول حدود 50 سانتی متر که انتخاب گر بود و همه اعضا نتوانستند از داخل آن عبور کنند و یکی از افراد از بالای حفره عبور کرد . بعد از عبور از حفره ، دنیای جدیدی روبروی ما آشکار گردید . استالاگمیت های زیادی در غار وجود داشت که اشکال بسیار زیبایی را پدید آورده است . در انتهای غار ، چاهی به نام چاه وجدان با عمق 57 متر وجود داشت که به علت عدم وجود تجهیزات کافی ، فرود چاه ممکن نبود . ساعت 15 به خارج از غار رسیدیم و سریعا برگشت گروه آغاز شد . ساعت 15:30 الی 16 در داخل یکی از باغ های کنار رودخانه نهار صرف شد و ساعت 17 با مینی بوس حرکت به سمت تهران آغاز گردید . ساعت حدود 19به میدان قدس رسیدیم .