گزارش برنامه قله وزوا

بنام خدا

گزارش برنامه

گروه کوهنوردی پارس شمیران

نام برنامه  :  صعود به قله وزوا ( منطقه لالون)

تاریخ اجرا: جمعه90/7/15

سرپرست برنامه : آقای فتح اللهی

نفرات شرکت کننده :

خانم ها :

نجوا منصوری

آقایان :

آریان زاد ، حسن سرهنگیان ، مجید قیدی ، مسعود میانجی ، علی باشتنی ، منتظر، بابک زعفرانیه

نوع برنامه :کوهپیمایی

هزینه برنامه : 8000 تومان

لوازم مورد نیاز :

کفش مناسب کوهپیمایی ،  کلاه ، عینک ، بادگیر ، دو وعده غذا (صبحانه و ناهار

گزارش برنامه

نام گزارش نویس : بابک زعفرانیه

ساعت 6 صبح جمعه حرکت را از میدان تجریش به سمت منطقه لالون آغاز کردیم و در ساعت 7 به منطقه لالون رسیدیم و حرکت به سمت قله شروع شد. جایی که آپارتمانها تمام شدند طبیعت آغاز شد و نمود پیدا کرد . ابتدا به باغچه سیبی رسیدیم و بعد از آن به جاده ای مال رو و باریک که در امتداد رودخانه و کمی بالاتر از آن قرار داشت که دو طرفش پوشیده بود از بوته های گل وحشی درختان گیلاس و انواع درختهای مختلف که پاییز رنگ و بوی آنها را زیباتر کرده بود گویی بزک شده اند . ساعت 8 از کنار جانپناه وزوا که سمت شرق و بالای رودخانه واقع شده بود عبور کردیم و به تنگه ای رسیدیم که انگار دروازه  ورود به دنیای دیگر بود . رودخانه از بین پای تنگه عبور می کرد و به پایین سرازیر می شد. از جایی که رودخانه آب زیادی نداشت از عرض رودخانه عبور کردیم به سمت چشمه تلخ آب ، در طول راه چشمه هایی را می دیدیم که از دل کوه سرازیر و به رودخانه می ریزند و انسان را حیران و انگشت به دهان به حال خود وامی گذارند . ساعت 9 به چشمه تلخ آب رسیدیم و در کنار چشمه ای که آبی گازدار و تلخ داشت بر روی زمین سبز و زیبا نشستیم و نیم ساعتی را صرف خوردن صبحانه کردیم ، بعد از حدود 45 دقیقه حرکت به آبشاری زیبا برخوردیم که تعدادی گردشگر آنجا را برای لذت بردن از طبیعت انتخاب کرده بودند. طبق تصمیم سرپرست تیم به دو گروه تقسیم شد . تیم اول شامل آقایان فتح اللهی ، باشتنی ، قیدی ، میانجی و زعفرانیه و تیم دوم آقایان سرهنگیان ، آریان زاد ، منتظر و خانم منصوری.

تیم اول : بعد از طی شیبی تند ساعت 12 به گردنه ی وزوا رسیدیم که تقریباً سمت غرب آن و مقداری به سمت شمال قله برج و بالاتر از آن قله خلنو کوچک واقع شده . در سمت شرق گردنه وزوا نیز پیر قله ی قله های ایران قله رفیع و عظیم دماوند در دوردست پیدا بود . برف چون گیسوانی سفید تا شانه های دماوند افشان شده بود و منظره ای زیبا را شکل داده بود و هر بار که تو در طبیعت تلاش بکنی به پاداشی این چنین خواهی رسید بدون شک. بعد از نیم ساعت استراحت در سکوت و عظمت طبیعت به سمت شرق براه افتادیم و همچنان دماوند ما را از دور نظاره می کرد و شاید در انتظار ، انتظار کوهنوردانی با روحی پاک که سر بر دامانش بگذارند و قدم در راهش نهند. یک ساعت در مسیر تیغه ای قله حرکت کردیم که انگار بر روی پشت بام خانه ها قدم بر می داشتیم و زمین زیر پایمان بود ساعت 13:30 بر فراز قله وزوا بودیم و بعد از 5 دقیقه به سمت پایین حرکت کردیم ، از سمت جنوب از روی یال پایین آ مدیم و در ساعت 3:45 به تلخ آب رسیدیم و نیم ساعت را صرف خوردن ناهار کردیم و در ساعت 4:15 به سمت لالون به راه افتادیم و در ساعت 5:50 به لالون رسیدیم و به سمت تهران حرکت کردیم.