گزارش برنامه قله شاه دژ

خانم ها :

محدثه دادبین -  - خانم کاظمی- لیلا مشرف - خانم ساره آقاخانی

آقایان :

مجید قیدی – سهیل سرهنگیان – محمد مهدی نظری - فرهاد احمدپور- آقای بخشی پور- مسعود میانجی- حسن سرهنگیان- رامین کاظمی -- آقای علی - آقای باقرزاده- پیام منصوری

نوع برنامه :

کوهپیمایی زمستانی

هزینه برنامه : 14000 تومان

راه ها و امکانات دستیابی به منطقه : جاده چالوس، روستای خور

لوازم مورد نیاز این برنامه:

کفش کوهپیمایی و پوشاک بهاره (بادگیر, پلار), باتوم، طناب انفرادی

موقعیت جغرافیایی :

این قله با ارتفاع تقریبی 3000 متر در منطقه ارنگه کرج در جاده چالوس واقع شده است. دامنه‌های غربی این قله صخره‌ای و منفرد به دریاچه سد امیرکبیر و از طرف شرق با یال‌هایی پرافت‌وخیز به خط‌الرأس غربی توچال و به قله منار متصل است.

آب و هوای منطقه :

آفتابی در تمام طول روز.

گزارش برنامه :

نام گزارش نویس : بهنام کاکاوند    تاریخ تنظیم :93/05/14

زمان و مکان حرکت :

به دلیل فنی بودن مسیر صعود قله شاه دژ و برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد مسیر پس از رسیدن به روستای خور با نظر سرپرست تیم به دو گروه تقسیم شد. گروه اول به سرپرستی بهنام کاکاوند برای صعود قله شاه دژ و تیم دوم به سرپرستی حسن سرهنگیان به قصد صعود قله پهن حصار.

در ساعت 7:30 وارد روستای خور شدیم. از کنار زمین ورزشی روستا، در ساعت 7:50 مسیر روبه شمال به سمت قله را در پیش گرفتیم.

در ساعت 9 در محلی با شیب کم صبحانه را  به مدت سی دقیقه صرف شد. حدود ساعت 10، به ابتدای منطقه صخره ای شاه دژ رسیدیم. ادامه مسیر توسط سنگ چین هایی که جهت نمایش مسیر توسط کوهنوردان ایجادشده اند قابل شناسایی است. از این نقطه به بعد مسیر فنی بوده و درگیری با سنگ اجتناب ناپذیر است. سرانجام پس از پیمایش خط الراس سنگی و گاها تیغه ای در ساعت 12 بر روی قله ایستادیم.

مسیر فرود را از سمت مقابل و شرق به صورت پاکوب در طول دره ای تا جاده خور ادامه دادیم و در ساعت 15:30 به گروه صعود کننده قله پهن حصار پیوستیم و بدون توقف به سمت تهران حرکت کردیم.